עיצוב אפליקציה – כל מה שצריך לדעת בדרך לעיצוב המושלם

על פי נתונים, יש לא פחות מ-6.5 מיליארד אנשים בעולם אשר משתמשים בסמארטפונים – ומיותר אולי לציין שנתון זה נמצא במגמת גדילה מתמדת.
לאור העובדה שהרוב המוחלט של משתמשי הסמארטפונים עושים שימוש באפליקציות – ניתן להבין מדוע תעשיית האפליקציות היא כה משגשגת ולמה התחרות בה היא כה גדולה..
כך יוצא, שאם אתם מעוניינים ליצור אפליקציה עבור העסק שלכם או שיש לכם רעיון לאפליקציה "מהפכנית" עליכם לקחת בחשבון שצפויה לכם תחרות לא קטנה.
המפתח לעמידה באותה התחרות (ואף להובלה בה) מצוי בנושא של עיצוב אפליקציה – כאשר, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד על הליכי תכנון ופיתוח קפדניים – וכאמור, לדאוג לנושא של עיצוב מושך, ייחודי וידידותי למשתמש. 

פרמטרים שיש לקחת בחשבון בהליך העיצוב

חשוב להבין כי הליך עיצוב אפליקציות אמור לגעת במגוון רחב של נושאים ובין היתר: בחירת צבעים, טיפוגרפיה, אייקונים, גריד והרשימה עוד ארוכה..
הבחירה של כל אותם אלמנטים אמורה להתבסס על אפיון מקדים של קהלי היעד, על תחום העיסוק של האפליקציה, על טרנדים אופנתיים ועל בקשות שונות של העומדים מאחורי אותה האפליקציה – כי בסופו של דבר אתם יודעים הכי טוב למה אתם מצפים.. 

 

עיצוב UX

עיצוב UX הוא השלב בו למעשה יקבע איך המשתמש יחווה את האפליקציה: כמה היא תהיה נוחה ונעימה בעבורו לשימוש.
בהליך זה מושם דגש על פרמטרים כמו: שילובי הצבעים, בחירת הגופנים והאופן בו הם ישתלבו עם הממשק.
המטרה תהיה כמובן לאפשר למשתמשים באשר הם חוויית שימוש נוחה, קלה וברורה – כך שהם יוכלו ליהנות מכל מה שיש לאותה אפליקציה להציע ולעשות זאת בצורה נוחה ופשוטה.
לעיצוב UX זה יש השפעה גדולה על חוויית המשתמש ועל השאלה אם הוא יאהב את האפליקציה וירצה לחזור על השימוש בה ואף ימליץ עליה לאחרים – מה שכמובן ישפיע במישרין על הפופולאריות של האפליקציה ועל ההצלחה של מי שעומד מאחוריה.
יש לקחת בחשבון שהליך עיצוב ממשק המשתמש טומן בחובו תהליך בין מספר שלבים, אשר אמור  להתחיל באפיון קהל המשתמשים, כאשר הממשק אמור להתאים לקהלי היעד.
התוצאה הסופית אמורה לבוא לידי ביטוי בממשק נוח, יעיל וכמובן, מרשים.



הכול מתחיל בתכנון נכון

הדרך לאפליקציה מוצלחת ואיכותית, מצריכה השקעה בתכנון באפיון – וזה נכון הן לגבי מבנה האפליקציה, הן לגבי חוויית המשתמש והן לגבי אפיון של site map.
הליך האפיון אמור לבוא לידי ביטוי במוקאפ (המהווה סוג של מסמך ויזואלי אשר ייעודו להציג את עיצובה העתידי של האפליקציה).
הליך שכזה יתווה את הדרך לעבר התוצאה המבוקשת. 

בחירת החברה המתאימה למטרה

אם גם אתם רוצים להבטיח לעצמכם אפליקציה אשר תעמוד בסטנדרטים בלתי מתפשרים, ההמלצה היא לבחור בתבונה את החברה אשר תבצע בעבורכם את העבודה.
זאת יכולה להיות חברה אשר מתמחה באופן פרטני בעיצוב אפליקציות או חברה אשר מציעה קשת שירותים ובין היתר גם בניית אתרים .
בהליך הבחירה ההמלצה היא לשים דגש על הפרמטרים הבאים:

  • ניסיון ורמה מקצועית – כדאי לוודא שמדובר בחברה מנוסה עם רזומה מרשים בעולם של אפיון ועיצוב של אפליקציות מסוגים שונים.
  • שירותים – כדאי לבדוק מהם השירותים שהחברה מציעה – האם היא מאגדת את כל השירותים הנדרשים משלב הרעיון עד שהאפליקציה עולה לאוויר, או שהיא מציעה רק חלק מהשירותים.  
  • תיק עבודות – כדאי להתרשם מתיק העבודות של אותה החברה – ניתן להיכנס למספר אפליקציות אשר עוצבו על ידי אותה החברה, להתנסות בהן ולוודא שהן עומדות בסטנדרטים גבוהים מכל הבחינות וההיבטים. 
  • המלצות וחוות דעת – אם יש לכם אפשרות לקבל חוות דעת והמלצות מלקוחות של אותה החברה, דבר זה יכול להוות פרמטר חשוב אשר יסייע לכם במידה רבה בביצוע הבחירה. 
  • תודעת שירות – כדאי לבדוק שהחברה מעסיקה צוות של אנשי מקצוע, אשר מעבר לניסיון ולרמה מקצועית גבוהה הם גם שמים דגש על תודעת שירות  – אשר באה לידי ביטוי במתן ייעוץ מקדים, בזמינות גבוהה לכל פניה ובהקפדה על עמידה בלוחות הזמנים. 

דגש על הפרמטרים הללו, יתווה לכם את הדרך לעבר בחירה מושכלת בחברה אשר תדע לקחת את הרעיון שלכם לאפליקציה ולהעלות אותו על המסלול לעבר הצלחה.