האם משתלם ללמוד להיות מתכנת אפליקציות ומה השכר של מתכנת מתחיל?

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים ובעיקר צעירים, פונים ללמוד תכנות, מתוך ידיעה שמדובר במקצוע מבוקש, אשר בכוחו לספק עם הזמן, פרנסה ראויה. יחד עם זאת, יש גם לא מעט אנשים אשר מתלבטים בין לימודי תכנות אפליקציות לבין תחומים נושקים אחרים – שגם להם יש ביקוש בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים. התלבטות נוספת יכולה לנבוע משאלות השכר, שאולי יכול לעלות ולהשתלם בהמשך הדרך, אך בתחילת הדרך הוא פחות גבוה מאשר בהמשכה – ואנו חיים בתקופה בה הציפיות הן גדולות והסבלנות הינה קצרה. לכן, חשוב שכל מי שנמצא על צומת דרכים ומתלבט אם לפנות ללימוד של תכנות אפליקציות, יאסוף בשלבים הראשונים את כל המידע המקיף ביותר הן לגבי הקורס, אך גם לגבי המקצוע, מה הוא דורש מהעוסקים בו, היכן ניתן לעבוד ומהי ההכנסה הצפויה בתחילת הדרך וגם בהמשכה.

אז כמה מתכנתי אפליקציה מרוויחים?

אז החדשות הטובות, שגם מתכנתי אפליקציות מתחילים שבדיוק סיימו את לימודיהם, מרוויחים משכורות שהינן גבוהות יותר מהממוצעות בשוק.
כמובן, שגובה השכר יושפע מפרמטרים שונים כגון: מקום העבודה בו הם ישתלבו, היקף העבודה והרמה המקצועית שלהם – גם בתחילת הדרך ניתן לראות פערים בין הבוגרים של לימודי פיתוח אפליקציה.
באופן כללי השכר ההתחלתי של מפתחי אפליקציות יכול להגיע גם ל-15,000 ₪ ואפילו יותר מכך, השכר יכול לעלות ברבות השנים ולהגיע עם הזמן לכ-25,000 ₪ בחודש ויותר מכך.
כמובן, שקיימת אפשרות להמשיך את לימודי פיתוח האפליצקציות ולהירשם לקורסים נוספים במוסדות הלימוד השונים או קורסי אונליין רבים הקיימים ברשת, להרחיב את תחומי ההתמחות ובהתאמה, גם להגדיל את ההכנסה (וכמובן, ליהנות מקשת של הטבות נוספות אשר מהוות חלק מקידום בעבודה). בחלק ממקומות העבודה המעסיקים מתכנתי אפליקציות, יש אפשרות להתקדם וכמובן, ככל שמתקדמים גם ההכנסה תגדל בהתאם.

נקודת ההתחלה

חשוב לזכור, שעוד לפני שמתקדמים ונהנים מקיום של ההבטחה לגבי ההכנסה, צריך להתחיל מהתחלה – וזה רלוונטי כמובן לכל הענפים בשוק העבודה.
אז נכון שההתחלות הן לא תמיד קלות ויש חברות אשר לא מוכנות לקבל מתכנתים שאין להם ניסיון בפועל בתחום התכנות – מה שיכול להערים קשיים על כאלו שרק סיומו לאחרונה את לימודי התכנות ועוד לא הספיקו לצבור ניסיון בפועל בתחום.
החדשות הטובות הן שעם דבקות במטרה ועם רצון, ניתן להשתלב בעבודה בתחום – אולי בשכר התחלתי שהוא קצת פחות אטרקטיבי מהמצופה, אך כאמור, הגידול בהכנסה יהווה רק עניין של זמן.
אפשרות נוספת, היא כמובן להתחיל ולעבוד בתחום באופן עצמאי – כמובן, שיש פרוצדורות שונות אותן צריך לעבור בדרך לפתיחת עסק עצמאי, אך מדובר בתהליך אשר יכול להשתלם בסופו של תהליך.

כאמור, אנחנו חיים בתקופה בה הטכנולוגיה רק הולכת ומשתכללת, כך שמקצועות של הדור החדש, כמו תכנות אפליקציות, מהווים ללא כל ספק כבחירה אטרקטיבית, אשר יכולה בהחלט להשתלם ולאפשר לבוחרים בה, ליהנות בסופו של דבר ממשכורת מכובדת.