איך יוצרים אפליקציה – כיצד הופכים רעיון מגניב לאפליקציה מצליחה?

כל האפליקציות המצליחות וגם אלו שאנחנו לא יכולים לדמיין את חיינו בלעדיהן, התחילו בתור רעיון מגניב של מישהו, שהחליט לקחת את הרעיון ולממש אותו – והשאר היסטוריה..

אז אם גם לכם יש רעיון מגניב שכזה, הדבר הראשון שכדאי שתעשו בטרם הרעיון יתמוסס ויעלם כלא היה, זה לבדוק את התהליכים בהם אתם צריכים לנקוט על מנת ליישם אותו ולהפוך אותו לכדי אפליקציה – ומי יודע, אולי בעוד תקופת זמן לא ארוכה, אנשים כבר לא יזכרו איך נראו חייהם בלי האפליקציה שלכם.

שלבים בהוצאת הרעיון אל הפועל

אז רעיון מגניב יכול להיות סיפור הצלחה, אבל מאידך הוא גם יכול להיות כישלון או כלל לא ישים. לכן, השלב הראשון, הוא לדייק ולחדד את הרעיון ולהבין לעומק איך ניתן להפוך אותו לאפליקציה שימושית – אם אתם אוטודידקטים תוכלו ללמוד את התחום ולנסות להגיע להבנה באופן עצמאי, אם אתם מתקשים, ההמלצה היא לפנות לקבל ייעוץ מקצועי בנושא.


בשלב הבא, אם החלטתם להתחיל ולנקוט בצעדים על מנת לפתח אפליקציה, יש לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר למטרה – ישנן 2 פלטפורמות מרכזיות ביניהן ניתן לבחור את הרצויה: אנדרואיד ו-ios – כאשר לכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה, כדאי לבחון אותם בקפידה בטרם קבלת ההחלטה.

אם אתם רוצים לפתח אפליקציה באופן עצמאי תוכלו להירשם   
 ללימודי קורס פיתוח אפליקציות אונליין  ולקבל במסגרתו כלים ותשובות על שאלות כמו: איך לפתח אפליקציה או איך בונים אפליקציה.

אם הגעתם למסקנה שזאת לא פעולה שאתם רוצים לעשות או יכולים לעשות באופן עצמאי. השלב הבא, יהיה כמובן לפנות לחברה אשר מתמחה בפיתוח אפליקציות.
חברה שכזאת, תעניק שירותי ייעוץ מקדימים, כאשר בשלב זה, ניתן יהיה להבין פחות או יותר את סדר הגודל של עלויות הפיתוח וכמובן, גם עיצוב האפליקציה.

השלבים הבאים בהליך פיתוח אפליקציה יהיו בדיקת האפליקציה ופרסום ושיווק האפליקציה – בכל זאת, גם האפליקציה הטובה ביותר לא תצליח מבלי שקהל המשתמשים הפוטנציאלי יכיר אותה.


כאמור, מדובר במספר שלבים ברורים, אך יש לקחת בחשבון שהם יכולים לארוך זמן ולכן, יש צורך בהרבה סבלנות ואורך רוח עד שהאפליקציה תעלה לאוויר ואנשים יתחילו להשתמש בה וליהנות מכל מה שהיא טומנת בחובה.

גיוס התקציב

אז לפני שיוצאים אל הדרך ונכנסים לעומק הפרטים לגבי איך ליצור אפליקציה? וכמובן, גם מתחילים לפעול בכדי לקחת את הרעיון ולהפוך אותו לאפליקציה מצליחה. 
יש לקחת בחשבון שפיתוח ועיצוב אפליקציה הוא הליך אשר כרוך בעלות כספית גבוהה – עלות של אפליקציה מושקעת יכולה להגיע ל-30-40 אלף דולר ואף יותר מכך.
לכן, לפני שיוצאים אל הדרך חשוב לגייס את אותו סכום הכסף – במידה ואתם לא מחזיקים בסכומים כאלו ברשותכם. יצירת אפליקציה טומנת בחובה כאמור, תהליך מורכב, אשר מצריך עבודה של מספר אנשי מקצוע: מפתחים, מעצבים, אנשי שיווק ומכירות וכיוצא בזה.
יחד עם זאת, אפליקציה גם יכולה לטמון בחובה סיפור הצלחה אשר יניב רווחים מכובדים לעומדים מאחוריה.
לכן, חשוב לגשת לתהליך בצורה מושכלת ונבונה, אחרי שמוודאים שהרעיון לאפליקציה הוא אכן מקורי וייחודי, אכן ישים ואכן בעל פוטנציאל להפוך לסיפור הצלחה.